Anmeldelser
Rytmisk vitalitet og farverig fantasi
»Dirigent og cembalist Lars Ulrik Mortensen ledte opførelserne af musik af Telemann, Vivaldi og Händel med rytmisk vitalitet og farverig fantasi.«
Alexis AlrichSouth China Morning Post, 18/3 2016
Overlegne CoCo
»Han formår at dirigere uden hænder, danse siddende ved cembaloet og samtidigt mime musikkens betoninger og teksten til sangeren, alt sammen ud fra en musikalitet og med en sans for at puste liv i musikken, som man ikke oplever hos mange andre dirigenter. På denne måde fastholder han kontakten – koncentreret og ubrudt – til hver enkelt af sine musikere, så han inkluderer dem til at lege med i sin musikalske skaben.«
6 ud af 6 stjerner
Nordjyske, 15/3 2016
Concerto Copenhagen fejrer fødselsdag
»Tænk, hvilken udvikling Concerto Copenhagen har været med til at drive frem. Og så på det niveau! – her i lille Danmark.«
Steen FrederiksenCustos, marts 2016
Editors Choice
»De enkelte komponenter er rutinemæssigt fantastiske, men Concerto Copenhagen producerer noget meget mere end summen af dens dele: en af de mest fængslende fortolkninger i nyere tid.«
Om vor indspilning af Bachs h-mol messe...
Gramophone, marts 2016
Concerto Copenhagens spil er gennemført fremragende
»Concerto Copenhagens spil er gennemført fremragende. De forskellige obligat-partier udføres på superbt niveau – særlig ros fortjener violinisten i Laudamus Te, obo d'amore-spilleren i Qui sedes og fløjtenisten som spiller i Benedictus.«
Om vor indspilning af Bachs h-mol messe...
Musicweb International Classical Reviews, 8/2 2016
Ekstrem messe
»Concerto Copenhagen spiller godt, de har gode instrumentalsolister, og der er liv og flugt over opførelsen.«
4 ud af 6 stjerner
Om vor indspilning af Bachs h-mol messe...
Magasinet Klassisk, februar 2016
Ugens album
»Indspilningen er ikke bare smuk og smidigt realiseret, men beviser samtidig en tese om hvordan Bach forestillede sig sin musik opført. [...] Det er ikke forkert at sige, at denne indspilning fra Garnisons Kirke i København er en af de bedste, der nogensinde er lavet af h-mol messen.«Om vor indspilning af Bachs h-mol messe...
Jens CorneliusDR.dk/p2, 29/1 2016
Det forjættede land
»Händels oratorium fra 1739 kom trods den mislykkede premiere dog ret hurtigt efter det, og har navnlig i England i perioder haft noget nær samme status som sin tre år yngre artsfælle Messias. Som Concerto Copenhagen og Det nederlandske Kammerkor spillede og sang Israel i Ægypten, var det også nærmest umuligt at forestille sig andet. [...] Overdådigt sprælsk og millimeterpræcist orkesterspil.«
Jakob LevinsenWeekendavisen, 22/1 2016
25-årig barokdarling fuld af velklang
»Med stærk puls og effektfuld dynamik drev CoCos kunstneriske leder, Lars Ulrik Mortensen, kor og orkester til en stimulerende opførelse, hvor publikum kunne svælge i velklang og musikdramatiske forlystelser gennem sorg og glæde, græshopper og barnemord. [...] Uudgrundelig kunst og uforgængelig rigdom, er med Lars Ulrik Mortensen det, Concerto Copenhagen har på hjerte, og som de nu i 25 år har formået at støve af og vise deres publikum. Det er ikke nogen lille opgave, og der er nok af plager, der kan forhindre det, men så længe der er ildsjæle som CoCo, bliver vi alle meget rigere.«
Camilla Marie DahlgreenInformation, 22/1 2016