Anmeldelser

Spelglädje

»Finessrikt fyrverkeri. Spelglädje skapar stående ovationer.«

Thomas Anderberg
Dagens Nyheter, 23/10 2012

man sad umættelig tilbage

»Det måtte have en ende, men de kunne såmænd have spillet hele programmet forfra, så umættelig sad man tilbage.«

Valdemar Lønsted
Information, 22/10 2012

usædvanlig fascinerende udforskning

»Forestillingens dynamo var som forventet Concerto Copenhagen under Lars Ulrik Mortensen i orkestergraven. Deres Messias steg til vejrs i en usædvanlig fascinerende udforskning af retorisk ekspressivitet, som man aldrig har hørt i dette værk herhjemme.«

Valdemar Lønsted
Information, 17/9 2012

Michael Boder

[Interviewartikel med chefdirigent for Det Kgl. Kapel Michael Boder]
»Musikerne og Lars Ulrik Mortensen har virkelig ændret den måde, musikken fra barok og rokoko spilles og opleves i dette land.«

Trine Munk Pedersen and Søren Schauser
Berlingske Tidende, 19/6 2012

Månedens CD

»Concerto Copenhagens optrædener er gennemvædet af charme, vid og varme.«

Om vores CD med Händels Concerti grossi opus 3...

David Vickers
Gramophone Magazine, June 2012

Bevidst om sin egen præstationskraft

»Her kunne man opleve et orkester, der opførte de fire orkestersuiter som en række af ekstremt modsatrettede karakterdanse – fuldt ud bevidst om denne selvvalgte opgave. Og bevidst om sin egen præstationskraft, om sin åndelige nærhed til Bach, om sin erfaring inden for det gestaltende-stitlistiske.«

Hans-Jürgen Thiers
www.tlz.de, 2/4 2012

Händel kunne ikke have været serveret bedre

»Uheldigvis er denne samling Händel-værker en lydindspilning, men udførelsen af hver enkelt koncert minder én om umiddelbare fysiske udtryk for entusiasme. Händel kunne ikke have været serveret bedre.«

Om vor CD med Händels Concerti grossi opus 3...

Stephen William Smoliar
www.examiner.com, 27/3 2012

garanter for den instrumentale kvalitet

»Concerto Copenhagen i orkestergraven er garanter for den instrumentale kvalitet i en karakteristisk plastisk fortolkning ved dirigent Lars Ulrik Mortensen, der får det maksimale ud af Glucks ret beset ikke ophidsende, men heller ikke helt ligegyldige musik.«

Thomas Michelsen
Politiken, 19/1 2012